Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Editorial Team
Instructions & Submissions
Call for Papers
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 2 No. 2 (2022): A escola como espaço da vida: articulações entre ensino de história, cultura histórica e cultura escolar
Vol. 2 No. 2 (2022): A escola como espaço da vida: articulações entre ensino de história, cultura histórica e cultura escolar
Published:
2023-08-08
Poemas e Contos
Motivação
Maria Luísa Medeiros
PDF (Português (Brasil))
Vidro
Luiz Eduardo Barbosa Gonçalves
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
Presentation
a escola como espaço da vida: articulações entre ensino de história, cultura histórica e cultura escolar
Cristiano Nicolini, Patrícia M. Jesus da Silva, Márcia S. Severino, Gabrielle Gomes de Oliveira
1 - 3
PDF (Português (Brasil))
English
desafios e reflexões sobre a experiência de um estudante do ensino fundamental do interior do Ceará
Teófilo Primo, Janaina Guimarães da Fonseca e Silva
4 - 17
PDF (Português (Brasil))
The The supervised internship in elementary school
a historiographical approach to the teaching of history in contemporary times
Francisca Cibele da Silva Gomes
18-28
PDF (Português (Brasil))
“Quebrando” a cabeça
proposta para o ensino de história indígena na rede básica
Lucília Maria Santiso Dieguez
29 - 45
PDF (Português (Brasil))
Challenges and contributions of rap to a plural and decolonial teaching practice in History
Matheus dos Santos Martins
46 - 60
PDF (Português (Brasil))
Overview about public school as immaterial patrimony
Diogo de Assis Moreira
61 - 78
PDF (Português (Brasil))
Protagonism dynamics
life narratives in the school space
Felipe Rios Pereira, Laísa Quadros, Caroline Fabiane Candeloni
79 - 95
PDF (Português (Brasil))
Gender, history teaching and historiography
contemporary debates
Raquel Costa Antas
96 - 112
PDF (Português (Brasil))
Escola e memória
uma experiência sobre a cultura no cotidiano escolar
Andressa Lima
113 - 128
PDF (Português (Brasil))
The formation of historical consciousness in the teaching of African History and Afro-Brazilian Culture
Eduarda Sousa Fideles, Vittória Menezes Vargas
129 - 145
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Metateoria historiográfica
a escrita da história das ideias. Enfoque teórico metodológicos
Giovana Eloá Mantovani Mulza
146 - 160
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
DEVELOPED BY
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
ANPUH Nacional